My World

this is the story of my life

Pembedahan…. (0)

8:35 PM by , under

Apa perasaan org yg akan dibedah?bayangkan masuk ke wad,lepas ya menunggu masa utk masuk ke bilit bedah.misi datang mbak troli(katil beroda ya)mengusung kita atas ya yg terlentang macam jenazah,then di mbak kita masuk bilt bedah.dalam bilit beah yg sejok,berbogel hanya diselimuti selimut,yg ada hanya lampu besar atas siling.keadaan bilit yg sunyi.sekali sekala terdengar bunyi muzik yg dimainkan oleh pakar bedah bagi merehatkan otak yg ligat bekerja lebih-lebih lagi kerja yg melibatkan nyawa manusia….aduhh….susah ku nak bayangkan lagik benda gia.ya aalah pengalaman yg aku pernah rasai dolok.dan sekarang aku akan mengalaminya utk kali kedua.nervous,sapa yg x nervours kan bila tauk diriknya akan dibedah….Dolok aku xciden jalan raya.motorsikal aku dilanggar lori.aku patah serakak belah kanan,tgn kanan,and kaki kanan.semuanya berbesi dlm bdn aku.rasa dirik mcm ironman hahahahhaa…hal ya dah lmk berlalu.aku xciden november 2003.dah 6taun setengah berlalu….kenangan burok dlm hdp aku.yg aku xkan dpt lupak sampe bila2.tp aku buat selamber jak.xmaok nk pk gilak.aku polah dirik aku cam biasa jak.mcm org normal biasa.yup,aku hdp dgn normal sama mcm member2 aku yg lain.even kerja pun mcm org lain.ya semua adalah sebab semangat daripada kwn2 aku dolok dan keluarga aku.thanx to all of them…

HAri tok aku pergi hospital agik.aku mintak tolong bini Bob ato temujanji aku utk jumpa doktor.aku nak bukak plat besi yg ada dlm badan aku tok.also terima kasih dekat bob n bininya.pernah aku tyk doktor  dolok.tahun 2008 aku jumpa doktor ya aku pdah aku mok bukak besi tp nya pdah aku kes aku xserius.maybe ambik masa bertaun2 utk tgu turn msk hospital.taun tok taun 2010 aku try mtk tlg bob n bininya ato appointment baru.alhamdulillah aku dpt operation taun tok.15hb julai tok aku admit ke wad n 16hb julai aku operation….nerveous siot…sapa xnervous bila kenak bedah.emm…tp aku xtauk apa yg aku polah tok betol or x…apa kesan nya dgn aku lepas aku bukak besi ya?berbaloi x mun aku bukak besi ya nektok?atau aku xboh bukak besi ya.biar nya hdp sehingga akhir hayat aku dlm bdn aku…mun biarkan ajak xda efrfect papa kah?aku xtauk semua ya…tp apapun aku dah diberik tarikh utk operation..gne kerja aku lepas tok?perlukah aku cuti panjang?

“Ya Allah Ya Tuhanku,aku berseran padaMu Ya Allah.Kau lindungilah aku dari sebarang malapetaka Ya Allah.Aku memohon padaMu Ya Allah agar di permudahkan rposes pembeahan itu nanti Ya Allah.aku berlindung padaMu Ya Allah.Amin YaRabbal Alamin…”



edit post

0 Reply to "Pembedahan…."

Post a Comment